Søk i denne bloggen

tirsdag 29. mars 2011

Jakten på gardinkappene...

Jeg liker å være kreativ, men må innrømme at å sy på symaskin er ikke det jeg har gjort mest... Er liksom så mye å ta frem når maskinene står inne i et skap... Det enkleste er å ta frem strikke eller hekle-tøyet når man sitter i sofaen... Når hobbyrommet blir ferdig skal jeg trene litt mer på å sy på symaskin, men inntil da har jeg heldigvis fått hjelp av mamma, og nå er straks svigermor ferdig å sy gardiner til kjøkkenet og stua i det nye huset.

Som husbygger får man MYE reklame, og jeg ble helt betatt av noen kappegardiner jeg så i et inspirasjonsblad fra Blink hus:


Jeg forsøkte å komme i kontakt med redaktøren av bladet for å finne ut hvor man kunne kjøpe slike gardiner. De hadde nemlig flere sider med info om interiøret i dette huset, men IKKE om gardinene..Fikk ikke noe svar. Så ble jeg tipset om at man kunne kjøpe eller hekle blonde selv og sy gardiner. Jeg kunne hekle litt, men skjønte at dette ble litt for stort prosjekt å begynne på (uten oppskrft også). Ikke visste jeg hvor man kjøpte blonde eller hva man kalte det heller, men søkte på det jeg kunne. Svigermor kikket også etter blonder for meg. Fant igrunn ikke noe som passet heller.



Så en dag i høst gikk jeg forbi en interiørbutikk i byen her, og hva hang til pynt på en av hyllene?? Jo denne blonden her!!! Jeg stoppet opp, gikk inn og fikk bekreftet at joda, de solgte denne i metervare! Jeg ønsket egentlig hvit men de hadde ecru/naturfarget bare. Det gikk noen dager og 14 meter ble kjøpt inn :-)

Så var det på tide å kjøpe inn stoff. Mamma ble med meg og vi fant et nydelig stoff på Syskrinet i Tønsberg av bomull/lin/viscose. Lekkert!


Her har jeg lagt blonden oppå stoffet for å få et inntrykk av hvordan det blir.



Mål av vinduene må tas... Dette har svigermor gjort før :-)



Og her ser vi hvordan gardinene blir!! Vi har litt smalere vinduer så det blir noe annerledes, men skikkelig lekkert!! Tusen takk for hjelpen til verdens beste svigermor!
♥♥♥

Synes resultatet ble ganske så likt, om enn litt annen fargenyanse!

4 kommentarer:

  1. Det ble utrolig fint! Er selv på utkikk etter noe lignende og tror jeg må ta turen hjem til Horten å sjekke.

    Vi begynner å rive hus på fredag og skulle gjerne vært der dere er i dag. Uansett blir det deilig å komme i gang. Har dere tegnet huset selv?

    Hvis du vil følge vårt husprosjekt må du gjerne ta turen innom http://mywonderworldnr1.blogspot.com/ og følge våre opp og nedturer.

    Carina ;-)

    SvarSlett
  2. Takk for det Carina! Har faktisk kjøpt blonden på Barron :-) De hadde en som var litt smalere der også. Vi har tegnet om Kine fra Mesterhus, likte løsningen godt men vi ønsket bl.a åpen løsning så noen endringer har det blitt. Gleder oss veldig til å flytte nå. Bor litt i pappesker og det er mye rot rundt for tiden, men det hører med. Flyttevasken er bestilt så den trenger jeg heller ikke å tenke på ;-)

    Blir moro å følge deres prosjekt også!

    Marianne

    SvarSlett
  3. Åh! Takk for inspirasjon, Marianne! Gardinene blei veldig fine og kunne egentlig tenke meg noe liknende selv også, den gangen mitt kjøkken blir ferdig=P
    Klem Marte

    SvarSlett
  4. Takk for det Marte! Jeg er veldig fornøyd med dem :-)

    SvarSlett