Søk i denne bloggen

lørdag 26. mars 2011

Oppvaskkluter igjen!

Har laget litt flere oppvaskkluter. Det er så lettvint også trenger man ikke tenke så veldig :-) Utrolig enkel oppskrift! Har nå strikket av Mandarin petit fra Sandesgarn også. Litt dyrere garn, men et fint fargekart. Her strikker jeg med dobbel tråd på pinner 4,5 og 44 masker. Da får man to kluter og en rest på to nøster. Man får også kjøpt Mandarin naturell med et mer begrenset fargekart, dette er et billigere garn, men det har jeg ikke prøvd enda. Når man strikker kluter med DROPS paris er det enkel tråd. Her kan dere se fargene!

Man kan nok bruke det meste av bomullsgarn, men IKKE mercerisert som er blankt! Det trekker ikke godt nok til seg vann.


Det nærmer seg påske  - og VÅR!!!


 Lilla og gul

Grønn, gul og oransj  


 Gul og oransj - gul og lilla


 Turkistoner fra Mandarin petit

 Grønntoner fra Mandarin petit

Ferdig innpakket!


Da får vi se om det er noen heldige som får gaver fremover :-)

God helg fra Marianne

3 kommentarer:

  1. Så utrolig lekre, Marianne! Og så gøy å finne bloggen din. Jeg driver også å blogger. Ta gjerne en titt på barnebloggen: http://www.lekenhverdag.com/ og interiørbloggen: http://mywonderworldnr1.blogspot.com/ min ;-)

    Ønsker deg en fin helg!

    Carina ;-)

    SvarSlett
  2. Takk for det Carina! Jeg startet med en hobbyblogg, rett og slett fordi jeg ble så inspirert av det andre laget på et hobbyforum. Kanskje noen kan bli litt inspirert av det jeg har laget også? Jeg er ingen ekspert, så det blir mest bilder og linker til ting jeg er inspirert av. Skal sjekke ut bloggene dine!

    Ha en fin dag!

    Marianne

    SvarSlett
  3. Flotte kluter! super fin gave å gi bort.

    SvarSlett