Søk i denne bloggen

torsdag 21. juli 2011

Og der ble UFO'en ferdig! Prosjekt restgarn utført!

Ja ,UFO vil si uferdig objekt. Vi er vel mange som har noen av dem...

Rett før Jørgen ble født kjøpte jeg inn Dale babyull for å hekle oldemor-ruter til teppe:


Teppet ble ferdig, og jeg hadde altfor mye garn... Hva skal jeg gjøre med restene tenkte jeg, man får jo litt restegarn etterhvert. Ble tipset om å strikke teppe i mønsteret Havskum, som sagt så gjort!


Jeg gikk på med friskt mot, etter tredje forsøket (og til slutt måtte jeg se på videoen, for jeg kunne faktisk ikke lese mønster med kast) så var ikke mønsteret så vanskelig og det gikk unna. Men så begynte jeg å gå litt lei. Pinner nr. 3 tar litt tid å strikke på med tynt garn. Begynte å tenke på at NESTE gang, vil jeg bruke større pinner, så blir teppet litt luftigere. Kanskje jeg til og med burde hatt dobbel tråd og pinne 7 eller 8.

Så tok jeg det frem igjen og strikket litt til, hadde ikke så mye igjen, men hadde fått dilla på å strikke kluter så det var jo mye mere gøy for de ble jo faktisk ferdige!

Men nå er det nye tantebarnet straks født, ja om noen timer faktisk og da fikk tante ut fingeren. Og nå er endelig teppet ferdig! Og jeg synes det ble utrolig fint :-)

Her ser man mønsteret godt. 


Brettet sammen


 Måtte "prøve" det med ei dokke da :-)




Hvis noen var i tvil, så er det fru heimstad som har laget det.


Nå må jeg gå og skylle det opp og henge det til tørk. Gleder meg til å hilse på ham om ikke så lenge!

1 kommentar: